موجوجم | خرید جم

ورود | ثبت نام

کال آف دیوتی موبایل و نگاهی کوتاه به این بازی

زمان مطالعه: 4 دقیقه

امروز نگاهی کوتاه به بازی کال آف دیوتی موبایل خواهیم کرد، ما را همراهی کنید.

در این مطلب سایت موجو جم شاپ، در ابتدا با نگاهی کوتاه به بازی Call of Duty Mobile به معرفی و آشنایی اولیه با این بازی پرداخته و سپس با بررسی دقیق تر این بازی خواهیم دید که کال آف دیوتی موبایل چگونه توانسته است جزو بهترین بازی های موبایلی چند وقت اخیر قرار بگیرد. با خرید سی پی کال آف دیوتی بالاترین جایگاه را در بازی کسب کنید.

بررسی کالاف دیوتی موبایل
بررسی کالاف دیوتی موبایل

شرکت سازنده بازی کال آف دیوتی موبایل

شرکت اکتیویژن با نسخه جدیدی از بازی Call of Duty که برای پلتفرم های موبایل تهیه شده است که سبکی مانند پابجی و فری‌فایر دارد، حضور پرقدرتی را در عرصه بازی های موبایلی به رقم گذاشت. بازی کال آف دیوتی موبایل حاصل همکاری این شرکت با شرکت بزرگ Tencent Games است که برای سیستم‌ عامل‌های اندروید و iOS منتشر شده است. بازی کال آف دیوتی موبایل در ماه اول عرضه خود، بیش از ۱۴۸ میلیون بار دانلود شد و درآمدی نزدیک به ۵۴ میلیون دلار را برای شرکت سازنده آن به ارمغان آورد.

ورود به محیط بازی کال آف دیوتی موبایل

درابتدایورودبهبازیکالآفدیوتیموبایل،تعدادزیادبخشهاوکوچکبودندکمههایمنوجلبتوجهمیکندکهبازیکنبرایآشناییباقسمتهایمختلفبایستیمدتزمانیرابگذارد.

بازی Call Of Duty Mobile در سبک اکشن و شوتر اول شخص می باشد که بازیکنان در آن به صورت آنلاین در بخش‌های مختلفی به صورت چند نفره به بازی با یکدیگر می پردازند. یکی از اصول مهم در بازی های چندنفره آنلاین، متنوع بودن بخش های بازی است تا بازیکنان را در قسمت های مختلف سرگرم نماید.

همان طور که در شکل زیر نیز مشاهده می کنید، بازی از ۳ قسمت اصلی چندنفره (Multiplayer)، بتل رویال (Battle Royale) و زامبی (Zombies) تشکیل شده است.

۱- حالت های مختلف بازی چند نفره بازی کال آف دیوتی موبایل

بازیMobile Call of Duty از قسمت های مختلفی شامل: Team Deathmatch (که هر یک از تیم‌ها باید اعضای حریف را بکشند) ،Domination (که در آن تیمی که بتواند اهداف مورد نظر روی نقشه را تصرف کرده و نگه دارد و سریعتر به امتیاز ۱۰۰ برسد) ، Search & Destroy (که یک تیم بمب گذاشته و دیگری خنثی می‌کند) و Frontline (که در آن هر تیمی که زودتر به حد امتیازی برسد) تشکیل شده است که هر کدام جزو استانداردهای بازی های مالتی پلیر می باشد. سازندگان بازی کال آف دیوتی موبایل امکان بازی را بر روی نقشه‌های معروف و متنوع سری بازی‌های Call of Duty فراهم کرده اند که در آن بازیکنان به صورت تیم های پنج نفره با یکدیگر به رقابت می پردازند. این نقشه ها به خوبی جوابگوی بازی ۱۰ بازیکن برای داشتن یک بازی جذاب می باشد.

این بازی با جمع آوری مکانیزم های متنوع مبارزاتی از جمله شوتینگ روان و پر سرعت، طراحی جذاب مراحل، کنترل بازی و killstreak ها یکی از زیباترین تجربه های ممکن بازی های موبایلی را فراهم آورده است.

منظور از killstreak در واقع امکانی است که در بازی کال آف دیوتی فراهم آمده است که برای کشتن حریف در هنگام نبرد از یک سری ابزارهایی می توان استفاده کرد که این ابزارها پس از رسیدن به امتیاز مورد نظر در حین بازی با اسلحه های معمولی و استراتژی های قدیمی قابل دسترس هستند که از آن جمله می توان به موشک قابل هدایت به هر کجای نقشه و یا استفاده از پهپاد برای کشتن حریفان اشاره نمود.

در بخش چند نفره (Multiplayer) بازی کال آف دیوتی، با توجه به استقبال زیاد همواره سرورهایی پر از بازیکن موجود است و بازیکنان می توانند بدون مشکل وارد بازی بشوند. شایان ذکر است بعضا به دلیل نبود بازیکن در بازی، روبات هایی جایگزین بازیکنان می شود تا تیم ها تکمیل شود. البته وجود ربات در بازیCall of Duty Mobile خللی در تجربه بازی وارد نمی کند، چون از یک طرف مدت زمان انتظار برای تکمیل شدن تیم ها کم می شود و از طرف دیگر با استفاده از هوش مصنوعی، روبات هایی در سطح بازیکنان در مراحل بازی قرار می گیرد.

۲-بخش بتل رویال بازی کال آف دیوتی موبایل

یکی دیگر از بخش های بازی Call of Duty Mobile ، بخش بتل رویال (Battle Royale) است که امکان بازی از لول ۷ برای بازیکنان فراهم می شود.

اگربخواهیمبراساسبازیهایموجودبخشبتلرویالرابررسیکنیم،اینبخشبازیCall of Duty MobileدرواقعترکیبیازبازیپابجیموبایلوبخشBlackoutبازیCall of Duty Black Ops 4میباشد.

دراینبخشزاویهدوربینرامیتوانبیندوحالتسومشخصیااولشخصتغییردادکههردوحالتتجربهبازیخوبیرابههمراهدارد.

سیستم های کنترلی بازی کال آف دیوتی

سیستم کنترلی در بازی کال آف دیوتی موبایل دارای دو حالت ساده (Simple) و پیشرفته (Advanced) می باشد. در حالت ساده زمانی که بازیکن نشانه را به روی هدف می گیرد، اسلحه به صورت خودکار به سمت هدف شلیک می کند. این حالت مناسب افراد تازه وارد که می خواهند با سیستم تیراندازی بازی آَشنا شوند. اما در حالت پیشرفته امکان شخصی سازی دکمه های بازی فراهم شده است که مناسب بازیکنان حرفه ای می باشد.

همانطور که در شکل های زیر مشاهده می شود، طریقه استفاده از دکمه های مختلف در بازی نشان داده شده است.

چگونگی خرید جم و ارتقا در بازی

در بازی Call of Duty Mobile امکان انتخاب اسلحه و آیتم های مختلف برای بازیکنان فراهم است که با ارتقای هر لول، اسلحه و پوسته جدیدی برای بازیکنان ارائه می شود. البته آیتم های ویژه ای برای بازیکنانی که سیزن پس (Season Pass) دارند، موجود است. برای خرید سیزن پس می توانید از این لینک در سایت موجو جم شاپ اقدام نمایید.

سیزنپسکهدراینبازیبانامPremium Passشناختهمی‌شود،درواقعنوعیاشتراکاستکهدردومدلPremium PassوPremium Pass Plusارائهمیگرددکهقیمتآنهارامیتوانیدازاینقسمتسایتموجوجمشاپمشاهدهنمایید. پسازخریدسیزنپس،سلاحهاوآیتمهایمختلفیرادریافتخواهیدکردبهافزایشسرعتارتقایسطحبازیکنمیانجامد.

در مقاله های بعدی سایت موجو جم به بررسی پریمیوم پس کال اف دیوتی موبایل می پردازیم، با ما همراه باشید.

در ادامه …

بخش دیدگاه های سایت موجوجم پذیرای نظرات، دانش ها و باورهای شما در باره این مقاله خواهد بود.

همچنین میتوانید هر هفته با دنبال کردن بخش مجلات اینترنتی سایت از آخرین مطالب ما بهره مند شوید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

MojoNMtets299