فهرست مطالب
Toggleتعریف
سیستم پناهجویی (Cover System) در بازیهای ویدئویی به بازیکنان اجازه میدهد برای حفظ جان خود، پشت موانع یا اشیاء پنهان شوند و از آسیبها دور بمانند. این سیستم به گیمر امکان میدهد تا با استفاده از محیط بازی، از حملات دشمن در امان بماند و از جان خود محافظت کند.
توضیحات بیشتر
در بازیهایی با سیستم پناهجویی، بازیکنان پشت دیوارها، خودروها، یا اشیاء دیگر در محیط بازی پناه میگیرند. این قابلیت را اغلب در بازیهای تیراندازی سوم شخص (Third-Person Shooters) مشاهده میکنید. برخی بازیها نیز به بازیکنان اجازه میدهند از سپر (Shield) یا حتی حمایت دوستان خود برای پناه گرفتن استفاده کنند.
مثالهای کاربردی
بازیهایی مانند Gears of War و The Last of Us از نمونههای بارز استفاده از سیستم پناه جویی هستند. در این بازیها، بازیکنان پشت موانع پناه میگیرند تا از تیراندازیهای دشمن در امان بمانند و در زمان مناسب به دشمنان حمله کنند.
تاریخچه
اولین نمونههای استفاده از سیستم پناه جویی به بازیهای آرکید دهه ۱۹۸۰ بازمیگردد، اما این سیستم به شکلی مدرن و امروزی در اوایل دهه ۲۰۰۰ به محبوبیت رسید. بازی Kill.Switch که در سال ۲۰۰۳ عرضه شد، یکی از اولین بازیهایی بود که این سیستم را به شکل گستردهای به کار برد و بعدها بازیهای بسیاری از آن الهام گرفتند.
تفاوتهای مشابه
سیستم پناهجویی را اغلب با مکانیکهای دیگری اشتباه میگیرند. مانند سیستم Lean که به بازیکن اجازه میدهد بدون ترک پوشش به اطراف نگاه کند. همچنین، Blind Fire که به بازیکن امکان میدهد بدون خارج شدن از پوشش تیراندازی کند. با این حال، هر یک از این مکانیکها نقش خاص خود را در بازی ایفا میکنند و تفاوتهای ظریفی با یکدیگر دارند.
برای دسترسی کامل به تمامی لغات مربوط به بازیها و اصطلاحات مشابه، میتوانید اپلیکیشن موجوجم را دانلود کنید. در این اپلیکیشن، نه تنها میتوانید لغات مورد نظر خود را پیدا کنید، بلکه حتی میتوانید کلمههای جدیدی را نیز به لیست ما اضافه کنید و به تکمیل واژهنامه بازیها کمک کنید.