فهرست مطالب
Toggleپادکست تعریف Crouch Jump
“پرش و خم شدن (Crouch Jump)” یک تکنیک در بازیهای ویدیویی است که در آن بازیکنان بلافاصله پس از پریدن، شخصیت خود را خم میکنند. این حرکت باعث میشود بازیکنان ارتفاع بیشتری به دست بیاورند و در عین حال سریعتر در محیط حرکت کنند، بدون اینکه توجه زیادی جلب کنند.
توضیحات بیشتر
در بازیهای شوتر اول شخص مثل کانتر استرایک، Crouch Jump به بازیکنان این امکان را میدهد که از موانع بلندتر بپرند و در نقاط مخفی پنهان شوند. این حرکت همزمان با خم شدن باعث میشود که دشمنان به سختی بتوانند بازیکنان را هدف بگیرند، چون کاراکتر در لحظهای که خم میشود، کوچکتر و کمتر دیده میشود.
مثالهای کاربردی
فرض کنید در یک نقشه پیچیده مثل “Dust II” در کانتر استرایک بازی میکنید و نیاز دارید بدون جلب توجه از یک لبه دیوار بالا بروید. با استفاده از Crouch Jump میتوانید به راحتی از این لبه بپرید و پشت آن مخفی شوید، بدون اینکه دشمن متوجه حضورتان بشود.
تاریخچه
Crouch Jump اولین بار در دهه ۱۹۹۰ و در بازیهای شوتر اول شخص مانند “Half-Life” و “Quake” معرفی شد. در این بازیها، بازیکنان برای عبور از موانع و دسترسی به نقاط بالاتر، از این تکنیک استفاده میکردند. با گذشت زمان و محبوبیت بیشتر بازیهای چندنفره آنلاین مانند “Counter-Strike”، این تکنیک به یک استراتژی ضروری برای بازیکنان حرفهای تبدیل شد. در نسخههای اولیه کانتر استرایک، Crouch Jump بسیار حیاتی بود و نقشههای بازی بر اساس این تکنیک طراحی میشدند. به تدریج، این تکنیک به بازیهای دیگری مثل “Team Fortress” و “Rainbow Six” راه یافت و به استانداردی در بازیهای شوتر اول شخص تبدیل شد.
تفاوتهای مشابه
Crouch Jump با تکنیکهای مشابهی مثل “Bunny Hop” متفاوت است. در Bunny Hop بازیکنان سعی میکنند با پریدنهای متوالی سرعت خود را افزایش دهند. با این حال در Crouch Jump تمرکز بر روی پرش از موانع و مخفی ماندن است.
با این توضیحات، واژه “پرش و خم شدن” به خوبی تعریف میشود و به عنوان یکی از تکنیکهای کاربردی در بازیهای ویدیویی شناخته میشود.
برای دسترسی به لغات بیشتر و یادگیری تکنیکهای دیگر، اپلیکیشن موجوجم رو دانلود کنید و در قسمت لغات و اصطلاحات، کلمههای مورد نظر خودتان را پیدا کنید و حتی به لیست اضافه کنید.