فهرست مطالب
Toggleتعریف
کات سین (Cutscene) یک صحنه کوتاه سینمایی است که در طول بازیهای ویدیویی بهمنظور پیشبرد داستان، معرفی شخصیتها، یا ایجاد هیجان در بازی به کار میرود. این صحنهها بهطور معمول غیرتعاملاتی هستند و بازیکن نمیتواند در آنها دخالت کند.
توضیحات بیشتر
کات سینها نقش مهمی در ایجاد حس درگیر شدن بازیکن با داستان بازی دارند. این صحنهها میتوانند در آغاز، میان، یا پایان بازی ظاهر شوند و معمولاً کیفیت بالایی از نظر گرافیکی و صدایی دارند. استفاده از کات سینها به سازندگان بازی این امکان را میدهد که داستان بازی را به شکل مؤثرتری به بازیکنان منتقل کنند.
مثالهای کاربردی
به عنوان مثال، در نسخه اول سری بازی Assassin’s Creed، قبل از ورود به منوی اصلی بازی، یک کات سین کوتاه از شخصیت Altair نمایش داده میشود که به بازیکن کمک میکند تا با فضای بازی آشنا شود.
تاریخچه
کات سینها از دهه ۱۹۸۰ بهعنوان بخشی از بازیهای ویدیویی معرفی شدند. یکی از اولین نمونههای استفاده از کات سینها در بازی Dragon’s Lair در سال ۱۹۸۳ مشاهده میشود. با پیشرفت تکنولوژی، کیفیت این صحنهها بهبود یافته و نقش آنها در بازیهای مدرن بیشتر شده است.
در ادامه بخوانید: خرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تفاوتهای مشابه
کات سینها با اصطلاحات مشابهی مانند “فینال سین” یا “سینماتیکها” (Cinematics) تفاوت دارند. هرچند که این اصطلاحات گاهی بهجای یکدیگر بهکار میروند، کات سینها معمولاً به صحنههای کوتاه در حین بازی اطلاق میشوند که بدون دخالت بازیکن اجرا میشوند.
با توجه به توضیحات بالا، واژه “کات سین (Cutscene)” بهخوبی تعریف میشود و به درک بهتر بازیکنان از داستان و ساختار بازی کمک میکند. این اصطلاح یکی از عناصر کلیدی در بازیهای مدرن است که تأثیر قابلتوجهی بر تجربه کاربر دارد.
برای دسترسی کامل به تمامی لغات مربوط به بازیها، میتوانید اپلیکیشن موجوجم را دانلود کنید و در قسمت لغات و اصطلاحات، کلمه مورد نظر خود را پیدا کنید. در این قسمت حتی میتوانید کلمات مورد نظر خود را هم به لیست ما اضافه کنید.