موجوجم | خرید جم

ورود | ثبت نام

زمان مطالعه: 2 دقیقه

آیا تا به حال این سؤالات هنگام بازی یا پس از آن ذهنتان را مشغول کرده است؟ گیم چیست یا بازی از چه زمانی همراه بشر بوده است؟

۱۵۰۰ سال به عقب برگردیم …

تصور کنید به ۱۵۰۰ سال قبل از میلاد مسیح بازگشته اید و در جنوب مکزیک و شمال آمریکای مرکزی در تمدنی به اسم مایا زیست می کنید و به احتمال زیاد هر از مدتی نیز در معرض شکار شدن توسط اسپانیایی ها نیز قرار دارید. در شرایطی این چنین کسالت بار و گاهاً هیجان انگیز نیز بازی و سرگرمی وجود داشته است. بازی به اسم توپ جهان که با هدفی مذهبی صورت می گرفت و در آن تیم بازنده برای خدایان قربانی می شد و اما امروزه وقتی اسم بازی را می شنویم ناخودآگاه، بازی های رایانه ای یا گیم در خاطره مان می آید.

تعریف بازی

بازی فعالیتی است که با تمایل ، اختیار و برای سرگرمی و بدون توجه به نتیجه در زمان فراغت انجام می‌شود. و باعث نشاط و شادابی می شود. به عبارت دیگر بازی به این صورت تعریف شده: بازی یعنی حرکت ، جنبش  و فعالیت یا تمرین برای سرگرمی ، تفریح یا ورزش است.

بازی های ویدیویی به چه معناست؟

بازی های ویدیویی به آن دسته از گیم هایی گفته می‌شود که فرد بازی‌کننده یا گیمر با کمک یک دیوایس الکترونیکی مثل موبایل، تلویزیون یا کامپیوتر انجام می‌دهد. بازی های ویدئویی براساس شیوه انجام بازی (گیم پلی) و حالت گرافیکی در ژانرهای مختلفی دسته بندی می شوند. پیشینه‌ی بازی‌های رایانه‌ای به اواخر دهه‌ی پنجاه میلادی می‌رسد؛ زمانی که مهندسان و برنامه‌نویسان با کامپیوترهای مخصوص اقدام به ساخت بازی کردند.

گیم چیست؟

اهمیت بازی های ویدئویی

  • تأثیر گذاری: امروزه بازی‌ها به یک ابزار با استعداد بسیار بالا برای آموزش، آگهی، ترویج مذاهب، سوءاستفاده های سیاسی و … تبدیل شده اند بسیاری از دولت‌ها بعضی بازی‌های ویدئویی را به دلیل احتمال تحریک کودکان و نوجوانان و ترویج خشونت برای سنین زیر ۱۸ سال محدود کرده‌اند و از سمت شرکت های سازنده و سازمان  PEGI گروه بندی سنی می شوند.
  • سودآوری: تصور کنید در سال ۲۰۰۴ میزان سود خالص سالانه به دست آمده از صنعت بازی‌های ویدئویی به مرز ۱۰ میلیارد دلار رسید و این درحالی بود که سود حاصل سالانه به دست آمده از هالیوود (نه و نیم میلیارد دلار) بود.
  • توانبخشی: در گونه ای از بازی‌های جدی تحت عنوان بازی‌های توانبخشی، مکانیک گیم به نحوی طراحی می‌شود که حرکات فیزیکی که بازیکن در جهت انجام بازی انجام می‌دهد به نوعی تمرین توانبخشی محسوب می‌شود.
  • سرگرمی سازی: بازی های ویدئویی به دلیل تعاملی بودن و برخلاف سرگرمی های دیگر جذاب تر بوده و مخاطبان بیشتری را به خود اختصاص می دهد، همچنین سرگرمی سازی تاثیر مستقیمی بر هدف سودآوری شرکت های سازنده دارد.

در ادامه …

بخش دیدگاه های سایت موجوجم پذیرای نظرات، دانش ها و باورهای شما در باره این مقاله خواهد بود.

همچنین میتوانید هر هفته با دنبال کردن بخش مجلات اینترنتی سایت از آخرین مطالب ما بهره مند شوید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

MojoNMtets299