معرفی ۵ بازی موبایل در سبک کژوال Casual
معرفی ۵ بازی موبایل در سبک کژوال Casual سبک کژوال یا بازیهای تفننی، یکی از محبوبترین ژانرهای بازیهای ویدئویی است که به دلیل گیمپلی ساده و سرگرمکنندهشان، مورد استقبال طیف وسیعی از بازیکنان قرار میگیرند. بازیهای کژوال معمولاً دارای گرافیک ساده و رنگارنگی هستند و میتوانند برای بازیکنانی که به دنبال یک تجربه سرگرمکننده و بدون دردسر هستند، گزینه مناسبی
کات سین (Cutscene)
تعریف کات سین (Cutscene) یک صحنه کوتاه سینمایی است که در طول بازیهای ویدیویی بهمنظور پیشبرد داستان، معرفی شخصیتها، یا ایجاد هیجان در بازی به کار میرود. این صحنهها بهطور معمول غیرتعاملاتی هستند و بازیکن نمیتواند در آنها دخالت کند. توضیحات بیشتر کات سینها نقش مهمی در ایجاد حس درگیر شدن بازیکن با داستان بازی دارند. این صحنهها میتوانند در آغاز، میان، یا پایان بازی ظاهر شوند و معمولاً کیفیت بالایی از نظر گرافیکی و صدایی دارند. استفاده از کات سینها به سازندگان بازی این امکان را میدهد که داستان بازی را به شکل مؤثرتری به بازیکنان منتقل کنند. مثالهای کاربردی به عنوان مثال، در نسخه اول سری بازی Assassin’s Creed، قبل از ورود به منوی اصلی بازی، یک کات سین کوتاه از شخصیت Altair نمایش داده میشود که به بازیکن کمک میکند تا با فضای بازی آشنا شود. تاریخچه کات سینها از دهه ۱۹۸۰ بهعنوان بخشی از بازیهای ویدیویی معرفی شدند. یکی از اولین نمونههای استفاده از کات سینها در بازی Dragon’s Lair در سال ۱۹۸۳ مشاهده میشود. با پیشرفت تکنولوژی، کیفیت این صحنهها بهبود یافته و نقش آنها در بازیهای مدرن بیشتر شده است. در ادامه بخوانید: خرید سی پی کالاف دیوتی موبایل تفاوتهای مشابه کات سینها با اصطلاحات مشابهی مانند “فینال سین” یا “سینماتیکها” (Cinematics) تفاوت دارند. هرچند که این اصطلاحات گاهی بهجای یکدیگر بهکار میروند، کات سینها معمولاً به صحنههای کوتاه در حین بازی اطلاق میشوند که بدون دخالت بازیکن اجرا میشوند. با توجه به توضیحات بالا، واژه “کات سین (Cutscene)” بهخوبی تعریف میشود و به درک بهتر بازیکنان از داستان و ساختار بازی کمک میکند. این اصطلاح یکی از عناصر کلیدی در بازیهای مدرن است که تأثیر قابلتوجهی بر تجربه کاربر دارد. برای دسترسی کامل به تمامی لغات مربوط به بازیها، میتوانید اپلیکیشن موجوجم را دانلود کنید و در قسمت لغات و اصطلاحات، کلمه مورد نظر خود را پیدا کنید. در این قسمت حتی میتوانید کلمات مورد نظر خود را هم به لیست ما اضافه
بهبود مهارت حل مسئله در بازی های ویدیویی
بازیهای ویدیویی اهمیت زیادی در زندگی مدرن دارند و برای بسیاری از افراد به عنوان یک سرگرمی اصلی شناخته میشوند. این بازیها تنها برای تفریح نیستند، بلکه میتوانند به تقویت مهارتهای مهمی مانند مهارت حل مسئله کمک کنند. درک بهتر از اینکه چگونه بازیهای ویدیویی میتوانند به توسعه این مهارتها کمک کنند، میتواند به بازیکنان در زندگی واقعی نیز یاری
بازی Football League 2024: مستقل ترین بازی فوتبالی موبایلی
آیا آمادهای تا به بهترین و مستقلترین بازی فوتبالی موبایلی سال ۲۰۲۴ وارد شوی؟ Football League 2024 منتظر
تأثیر اعتیاد به بازیهای ویدیویی بر روابط شخصی
اعتیاد به بازیهای ویدیویی به عنوان یک اختلال رفتاری در نظر گرفته میشود که در آن افراد به شکلی وسواسی و غیرقابل کنترل به بازیهای ویدیویی روی میآورند. این نوع اعتیاد، فراتر از یک سرگرمی ساده به یک نیاز روانی تبدیل میشود که افراد را از زندگی واقعی دور میکند. علائم این اختلال شامل عدم توانایی در کنترل زمان بازی، اولویت دادن به بازیها نسبت به وظایف و فعالیتهای روزمره، و نادیده گرفتن روابط شخصی و اجتماعی
پرش و خم شدن (Crouch Jump)
پادکست تعریف Crouch Jump “پرش و خم شدن (Crouch Jump)” یک تکنیک در بازیهای ویدیویی است که در آن بازیکنان بلافاصله پس از پریدن، شخصیت خود را خم میکنند. این حرکت باعث میشود بازیکنان ارتفاع بیشتری به دست بیاورند و در عین حال سریعتر در محیط حرکت کنند، بدون اینکه توجه زیادی جلب کنند. توضیحات بیشتر در بازیهای شوتر اول شخص مثل کانتر استرایک، Crouch Jump به بازیکنان این امکان را میدهد که از موانع بلندتر بپرند و در نقاط مخفی پنهان شوند. این حرکت همزمان با خم شدن باعث میشود که دشمنان به سختی بتوانند بازیکنان را هدف بگیرند، چون کاراکتر در لحظهای که خم میشود، کوچکتر و کمتر دیده میشود. مثالهای کاربردی فرض کنید در یک نقشه پیچیده مثل “Dust II” در کانتر استرایک بازی میکنید و نیاز دارید بدون جلب توجه از یک لبه دیوار بالا بروید. با استفاده از Crouch Jump میتوانید به راحتی از این لبه بپرید و پشت آن مخفی شوید، بدون اینکه دشمن متوجه حضورتان بشود. تاریخچه Crouch Jump اولین بار در دهه ۱۹۹۰ و در بازیهای شوتر اول شخص مانند “Half-Life” و “Quake” معرفی شد. در این بازیها، بازیکنان برای عبور از موانع و دسترسی به نقاط بالاتر، از این تکنیک استفاده میکردند. با گذشت زمان و محبوبیت بیشتر بازیهای چندنفره آنلاین مانند “Counter-Strike”، این تکنیک به یک استراتژی ضروری برای بازیکنان حرفهای تبدیل شد. در نسخههای اولیه کانتر استرایک، Crouch Jump بسیار حیاتی بود و نقشههای بازی بر اساس این تکنیک طراحی میشدند. به تدریج، این تکنیک به بازیهای دیگری مثل “Team Fortress” و “Rainbow Six” راه یافت و به استانداردی در بازیهای شوتر اول شخص تبدیل شد. تفاوتهای مشابه Crouch Jump با تکنیکهای مشابهی مثل “Bunny Hop” متفاوت است. در Bunny Hop بازیکنان سعی میکنند با پریدنهای متوالی سرعت خود را افزایش دهند. با این حال در Crouch Jump تمرکز بر روی پرش از موانع و مخفی ماندن است. با این توضیحات، واژه “پرش و خم شدن” به خوبی تعریف میشود و به عنوان یکی از تکنیکهای کاربردی در بازیهای ویدیویی شناخته میشود. برای دسترسی به لغات بیشتر و یادگیری تکنیکهای دیگر، اپلیکیشن موجوجم رو دانلود کنید و در قسمت لغات و اصطلاحات، کلمههای مورد نظر خودتان را پیدا کنید و حتی به لیست اضافه
آینده بازیهای موبایلی: بررسی ترندهای سال ۲۰۲۴
آیا آمادهاید تا به دنیای هیجانانگیز و پر تحول بازیهای موبایلی در سال ۲۰۲۴ قدم بگذارید؟ آینده از آنچه فکر میکنید نزدیکتر
انحصار در بازار بازی های موبایل (ماجرای مایکت و کافه بازار)
در این ماجرا کمی هیجان و جنجالها بیشتر است! مایکت و کافهبازار دو مارکت اندرویدی ایرانی و مشهور هستند و کنار گوگل پلیاستور، استورهای سامسونگ و هواوی، فعالیت میکنند. در فروردین ۱۳۹۹، وحید امیریان مدیرعامل مایکت در توییتر رشتهتوییتی نوشت و اعلام کرد یک توسعهدهندهی بازی از آنها خواسته بازیاش را از پلتفرم مایکت حذف کنند تا کافه بازار بپذیرد آن را در صفحه اصلیاش تبلیغ
گریفر (Griefer)
پادکست تعریف گریفر گریفر به بازیکنانی گفته میشود که به جای همکاری با تیم، با ایجاد خطاهای مکرر و اشتباهات آگاهانه، تجربه بازی را برای دیگران خراب میکنند. هدف اصلی این افراد ایجاد اختلال و بینظمی در بازی است. توضیحات بیشتر گریفرها با رفتارهای عمدی مانند کشتن همتیمیها، تخریب سازهها، یا عدم همکاری در مراحل حساس، مانع از پیشرفت تیم میشوند. این بازیکنان عمدتاً به دلیل تمایل به جلب توجه یا تحریک دیگران به این رفتارها دست میزنند. اصطلاح گریفر به بازیکنانی که این نوع رفتار را نشان میدهند، در بسیاری از بازیهای آنلاین چندنفره اطلاق میشود. مثالهای کاربردی در بازی Minecraft، گریفرها به تخریب ساختارهای دیگر بازیکنان یا خراب کردن منابع در دنیای مشترک میپردازند. بازی Overwatch، ممکن است گریفرها عمداً یک قهرمان غیرموثر را انتخاب کنند یا از بازی کردن خودداری کنند تا تیم شکست بخورد. در League of Legends، این بازیکنان میتوانند با مرگهای مکرر و عمداً دادن امتیاز به تیم دشمن، باعث باخت تیم شوند. تاریخچه اصطلاح گریفر از اوایل دهه ۲۰۰۰ با افزایش محبوبیت بازیهای چندنفره آنلاین ظهور کرد. نخستین بار این واژه در محیطهای بازیهایی مانند EverQuest و Ultima Online برای توصیف افرادی که عمداً بازی را برای دیگران خراب میکردند، استفاده شد. تفاوتهای مشابه گریفرها از نوبها یا تازهکاران متفاوت هستند. نوبها به دلیل نداشتن تجربه بازی اشتباه میکنند، در حالی که گریفرها عمداً و به قصد ایجاد آشوب این کارها را انجام میدهند. تفاوت دیگر آن است که نوبها با تجربه بهبود مییابند، اما گریفرها به طور مداوم قصد تخریب دارند. در چه بازیهایی استفاده میشود؟ اصطلاح گریفر در بسیاری از بازیهای آنلاین چندنفره مانند Minecraft، Rust، Overwatch، League of Legends و Fortnite مورد استفاده قرار میگیرد. این پدیده بیشتر در بازیهای گروهی و رقابتی دیده میشود که در آنها تعامل بین بازیکنان نقش اساسی دارد. برای دسترسی کامل به تمامی لغات مربوط به بازیها، میتوانید اپلیکیشن موجوجم را دانلود کنید و در قسمت لغات و اصطلاحات، کلمه مورد نظر خود را پیدا کنید. در این قسمت حتی میتوانید کلمههای مورد نظر خودتان را هم به لیست ما اضافه