موجوجم | خرید جم

ورود | ثبت نام

جلوگیری از هک شدن اکانت بازی های آنلاین

زمان مطالعه: 3 دقیقه

اگر نگران از دست دادن اکانت بازی خود و هک شدن آن هستید، در این مطلب قصد داریم به آموزش جلوگیری از هک شدن اکانت بازی های آنلاین بپردازیم.

بازی های آنلاین امروزه به یکی از سرگرمی های ما تبدیل شده است. همان گونه که بازی های آنلاین در حال رشد هستند، اهمیت حفاظت از اکانت این بازی های نیز روز به روز پر رنگ تر می شود.

جلوگیری از هک شدن اکانت بازی های آنلاین

سازندگان بازی های آنلاین راه حل هایی را برای حفاظت از اکانت ها ایجاد کرده اند برای مثال امکان ذخیره اکانت روی برخی شبکه های اجتماعی و یا ذخیره ساز اختصاصی را ایجاد کرده اند. مثلا در بازی کلش آف کلنز ، بازیکنان می توانند اکانت خود را روی گوگل پلی و یا سوپرسل آیدی ذخیره سازی کنند و از پیشرفت خود در بازی حفاظت کنند. در صورت ذخیره اکانت، امکان بازیابی اکانت در تلفن های همراه دیگرتان و یا نصب مجدد و ادامه بازی برای شما فراهم می شود. اما باید مراقب اکانت خود پس از ذخیره بازی روی آن نیز باشیم که در ادامه به نکاتی مهم برای جلوگیری از هک شدن اکانت بازی های آنلاین اشاره خواهیم کرد.

همچنین بخوانید : آموزش ساخت سوپرسل آیدی را در سایت موجو جم بخوانید.

جلوگیری از هک شدن اکانت

از رمز عبور مناسب استفاده کنید

هنگام ساخت اکانت از شما یک رمز عبور (password) برای اکانت خواسته می شود. شما باید یک رمز عبور قوی و غیر قابل حدس را انتخاب کنید. یک رمز عبور مناسب، ترکیبی از اعداد، کاراکتر های ویژه ، حروف بزرگ و کوچک و… است. این رمز عبور را باید به خاطر بسپارید و در اختیار دیگران قرار ندهید و بهتر است آن را هر چند ماه یکبار تغییر دهید. در صورتی که رمز عبور را فراموش کنید می توانید آن را بازیابی کنید. استفاده از رمز عبور قوی و مناسب بسیار در امنیت اکانت شما در بازی های آنلاین تأثیر می گذارد بنابراین به راحتی از این مرحله رد نشوید.

از احراز هویت دو مرحله ای استفاده کنید

سرویس های گیمینگ و شبکه هایی که می توانید بازی های آنلاین را روی آن ها ذخیره سازی کنید، این امکان را فراهم کرده اند که با استفاده از آن امنیت اکانت را بالا ببرید. این امکان معمولا باید توسط کاربر فعال شود. با فعال کردن این گزینه پس از وارد کردن اطلاعات ورود از شما یک کد درخواست می شود که آن کد معمولا بصورت پیامک یا ایمیل به تلفن همراه شما ارسال می شود. این عامل دوم از ورود هکر ها به اکانت شما جلوگیری می کند بنابراین حتما احراز هویت دو مرحله ای را فعال کنید.

برای خرید محصولات درون برنامه ای بازی ها از فروشگاه های مطمئن خرید کنید

ممکن است برای بازی خود نیاز به خرید محصولات درون برنامه ای (الماس، جم ، سکه و…) داشته باشید. برای خرید این محصولات فقط از فروشگاه های مطمئن استفاده کنید. متأسفانه برای پلیر های ایرانی امکان خرید مستقیم محصولات درون برنامه ای بازی های خارجی وجود ندارد اما پلیر ها می توانند برای خرید محصولات درون برنامه ای بازی های آنلاین موبایلی مانند خرید جم، با خیال آسوده از فروشگاه موجو جم استفاده کنند.

چند نکته بیشتر برای حفاظت از اکانت بازی های آنلاین

  • ایمیل های ناشناس را باز نکنید
  • روی لینک های مشکوک کلیک نکنید
  • از آخرین نسخه سیستم عامل ارائه شده خود استفاده کنید
  • از سایت هایی استفاده کنید که از پروتکل HTTPS استفاده می کنند
  • نشست های فعال اکانت خود را هر هفته بررسی کنید

در این مطلب به تعدادی از نکات در جلوگیری از هک شدن اکانت بازی های آنلاین اشاره کردیم. رعایت این نکات به ویژه فعال کردن احراز هویت دو مرحله ای اکانت شما را نسبت به قبل، ایمن تر خواهد کرد.

در ادامه …

بخش دیدگاه های سایت موجوجم پذیرای نظرات، دانش ها و باورهای شما در باره این مقاله خواهد بود.

همچنین میتوانید هر هفته با دنبال کردن بخش مجلات اینترنتی سایت از آخرین مطالب ما بهره مند شوید.

 

4 دیدگاه دربارهٔ «جلوگیری از هک شدن اکانت بازی های آنلاین»

  1. علیرضا

    اکانت فری فایرم رو هک کردن رمزشو هم عوض کردن و راه دیگه جز زدن رمز ندارم چکار کنم لطفاً بگین

  2. لیلا

    سلام یک نفرقصد دارد بازی hayday رادرگوشیم هک کنه باهمین ایمیل که براتون فرستادم وبالولی که جلو رفتم میگه میخواهد هک کنه یک راهی برای من پیشنهاد کنید

  3. سجاد

    با سلام بنده کالاف دیوتی بازی می‌کردم تا دیروز که خوب بود اما از دیروز تاحالا دیگه بالا نمیاد بعد در قسمت کالاف اکانتم را خواستم بازگردانی کنم که دوباره با همان چیز ها به بازی برگردم اما میگه you have a entered envalid email/ password combination و تایید نمیکنه من هم بازی را پاک کردم چه کار کنم که اکانتم برگرده

  4. ناشناس

    اکانتمو یه نفر هک کرده ایمیل و پسورد رو هم عوض کرده چیکارپکنم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

MojoNMtets299
موجوجم این بار همراه با فرصت های شغلی برای گیمرها و استریمرها
فرهنگ صحیح بازی های ویدئویی
شایان بیکران

موجوجم این بار همراه با فرصت های شغلی برای گیمرها و استریمرها

موجوجم این بار همراه با فرصت های شغلی برای گیمرها و استریمرها مرکز تحقیقات بازی‌های دیجیتال (دایرک) و بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در تازه‌ترین گزارش

بیشتر بخوانید »