موجوجم | خرید جم

ورود | ثبت نام

کال اف دیوتی موبایل و بررسی این بازی جذاب (Call of Duty Mobile)

زمان مطالعه: 8 دقیقه

در این مطلب سعی در ارائه توضیحات کامل درباره بازی کال اف دیوتی خواهیم داشت . با موجو جم همراه باشید .

بازی Call of Duty Mobile مهرماه ۱۳۹۸ برای اندروید و iOS عرضه شد. مدتی است بازی Call of Duty Mobile برای پلتفرم‌های iOS و اندروید منتشر شده است. در این مطلب به بررسی کامل بازی کال اف دیوتی موبایل می‌پردازیم. با خرید سی پی کال آف دیوتی رقبای خود را به راحتی شکست دهید.

نسخه موبایل سری محبوب کال اف دیوتی هم اکنون برای آیفون و اندروید در دسترس است. پس از آزمایش بتا موفقیت آمیز بازی این عنوان در حال حاضر در دسترس عموم قرار گرفته است. اما شاید اولین سوال اساسی این باشد که کال اف دیوتی موبایل دقیقا چیست؟ آیا صرفا نسخه موبایل یکی از عناوین متعدد این سری در کنسول یا کامپیوتر است؟ و یا یک بازی که منحصرا برای گوشی های هوشمند طراحی شده است؟ با ما باشید تا پاسخ این سوال ها و موارد دیگر را در رابطه با بازی کال اف دیوتی موبایل محصول کمپانی Activision با همدیگر بررسی کنیم. با خرید جم از سایت موجو جم از بازی ها لذت ببرید.

کال اف دیوتی موبایل و بررسی این بازی جذاب (Call of Duty Mobile)

بازی کال اف دیوتی یا کاد موبایل چیست ؟

بازی کال اف دیوتی یا کاد برای اولین بار در ماه مارس ۲۰۱۹ رونمایی شد. اکتیویژن (ناشر بازی) اعلام کرد که علاقه‌مند است تا بازی های بیشتری را برای گوشی‌های هوشمند در آینده تولید کند. شرکت سازنده بازی Tencent Studio Timi نام دارد که قبل از این در ساخت بازی‌های چند نفره آنلاین برای پلتفرم‌های موبایل تجربه دارد. در حال حاضر تمام حالت‌های موجود در بازی کال اف دیوتی موبایل PVP (بازیکن در مقابل بازیکن) هستند که این قضیه شامل حالت بتل رویال نیز می‌شود. با این وجود کمپانی اکتیویژن اعلام کرده است که بازی صرفا به حالت‌های چند نفره محدود نخواهد شد و بخش‌های دیگری در آینده به بازی اضافه خواهند شد. بخش اعظم گیم پلی بازی کال اف دیوتی موبایل روی نقشه‌ها و با شخصیت‌ها و اسلحه‌هایی اتفاق می‌افتد که در طی سال‌ها در عناوین مختلف این سری ظاهر شده‌اند؛ عناوینی مانند کال اف دیوتی: مدرن وارفر و بلک آپس. نقشه‌ها، اسلحه‌ها و شخصیت‌های دیگری نیز به مرور به بازی اضافه خواهند شد.

آیا بازی Call of Duty Mobile در ایران عرضه شده است ؟

جواب همانطور که در ابتدای مقاله گفته شد مثبت است. پس از آزمایش بتا بازی که در کشورهای هند، کانادا و استرالیا انجام گرفت، کاف اف دیوتی موبایل به طور کامل در روز ۱ اکتبر ۲۰۱۹ برای عموم عرضه شد. این بازی در تمام کشورهایی که از گوگل پلی و اپ استور (App Store) پشتیبانی می‌کنند در دسترس است؛ به استثنای کشورهای چین، ویتنام و بلژیک.

قیمت بازی کال اف دیوتی موبایل چقدر است ؟

بازی Call of Duty Mobile رایگان (Free to Play) است. یک سیستم امتیاز با عنوان COD point در داخل بازی تعبیه شده است که برای تعویض اسلحه ها و پوسته‌ها (skin‌ها) به کار می‌آید و این امتیازها از درون بازی قابل خریداند. البته در نظر داشته باشید که با بازی کردن نیز می‌توانید امتیازهای گفته شده را کسب کنید؛ بنابراین برای ارتقا و پیشرفت در کال اف دیوتی موبایل اجباری برای هزینه کردن وجود ندارد. همچنین همانند بازی‌های دیگر این ژانر مثل PUBG Mobile با لول آپ شدنتان در بازی به آیتم‌های بیشتری دسترسی خواهید داشت. لازم به ذکر است که دسترسی خود به آیتم‌های لول‌های بالاتر را می‌توانید از طریق امتیازهای COD سریع‌تر انجام دهید. دو نوع بتل پس (Battle Pass) نیز در بازی وجود دارند: بتل پس رایگان و بتل پس پرمیوم (Premium).

البته توجه به این نکته که شما کاربر گرامی با خرید بسته های سلریوم ( جم Call of Duty ) از سایت معتبر موجو جم با قیمت ارزان و تحویل سریع به پیشرفت بازی خود کمک بزرگی کنید .

این بسته ها شامل تعداد مختلفی سلریوم میباشند که جهت تسهیل در واریز این امکان در سایت فروش سلریوم ( موجو جم ) فراهم گردیده است .

کال اف دیوتی موبایل و بررسی این بازی جذاب (Call of Duty Mobile)

بازی جذاب Call of Duty Mobile چه حالت های گیم پلی را دارد ؟

نخستین سری از حالت‌های گیم پلی بازی کال اف دیوتی موبایل همگی چند نفره‌اند و جزو حالت‌های محبوب طرفداران کال اف دیوتی هستند. در حال حاضر می‌توانید از بین سه نوع مسابقه انتخاب کنید: Normal ،Ranked و Private که انتخابتان بستگی به این دارد که با چه نوع رقبایی می‌خواهید مبارزه کنید. بازی‌های نوع Ranked تجربه (XP) و آیتم‌های بیشتری را برایتان خواهند داشت. حالت‌های کنونی چند نفره بازی به ترتیب شامل این موارد می‌شوند: Free-For-All ،Frontline ،Hardpoint ،Domination و صد البته Team Deathmatch.

تمامی این حالت‌ها شامل دو تیم پنج نفره هستند که رو در روی هم قرار می‌گیرند؛ به جز حالت Free-For-All که در آن هر فردی مسئول خود است. در حالت Free-For-All حداکثر ۸ نفر در یک بازی به مصاف هم می‌روند. علاوه بر این‌ها یک حالت بتل رویال (Battle Royale) نیز همانند بازی‌های PUBG و فورتنایت در Call of Duty Mobile وجود دارد. این حالت برای افرادی که حالت Blackout را در بازی کال اف دیوتی: بلک

آپس ۴ تجربه کرده‌اند آشنا خواهد بود؛ اما اندکی با آن حالت تفاوت دارد. بازی کال اف دیوتی موبایل در حال حاضر دارای حالت‌های چند نفری گفته شده به همراه حالت بتل رویال است؛ اما حالت‌ها و بخش‌های دیگر نیز به مرور به بازی اضافه خواهند شد.

کال اف دیوتی موبایل بتل رویال

حالت بتل رویال بازی کال اف دیوتی موبایل به شکل انحصاری برای این پلتفرم طراحی شده است و با این که شباهت‌هایی به حالت Blackout بازی کال اف دیوتی: بلک آپس ۴ دارد، بخشی مستقل و منحصر به فرد محسوب می‌شود. حالت بتل رویال در بازی زمانی باز می‌شود که به لول هفت برسید. مسابقه‌های این حالت بیش از ۱۰۰ بازیکن در یک نقشه واحد گنجایش دارند؛ به همراه گروه‌های تک نفره، دو نفره و چهارنفره که در آینده وعده داده شده‌اند. به عبارت دیگر حالت بتل رویال بازی Call of Duty Mobile را می‌توانید تک نفره، دو نفره و یا در تیم‌های چهارنفره تجربه کنید. همانند حالت Blackout در بتل رویال کاف اف دیوتی موبایل نیز از بالای نقشه به پایین پرتاب خواهید شد و ماموریت شما تلاش برای بقا و تبدیل شدن به آخرین کسی است که زنده خواهد ماند. همچنین اگر عضو یک تیم باشید، هم‌تیمی‌های خود را می‌توانید احیا (Revive) کنید که پس از احیا شدن دوباره به بازی باز خواهند گشت.

در حالت بتل رویال بازی کال اف دیوتی موبایل کلاس‌های شخصیتی مختلفی برای انتخاب وجود دارند که شامل این موارد می‌شوند: مدافع (Defender)، مکانیک (Mechanic)، دیده‌بان (Scout)، دلقک (Clown)، پزشک (Medic) و نینجا (Ninja). هر کدام از کلاس‌های گفته شده یک قابلیت مختص به خود دارد. همچنین وسایل نقلیه گوناگونی نیز برای راندن در بتل رویال وجود دارد که شامل موتور‌سیکلت چهارچرخ (ATV)، هلی کوپتر، خودرو SUV و قایق می‌شود.

شاید مهمترین تفاوت بین حالت بتل رویال و دیگر حالت‌ها در بازی Call of Duty Mobile این باشد که در این حالت علاوه بر دید اول شخص قابلیت بازی از دید سوم شخص را نیز خواهید داشت. بدون شک این قضیه مزایای خود را دارد و همچنین قبل از شروع بازی باید بین این دو گزینه یکی را انتخاب کنید.

نقشه هایی که در بازی کال اف دیوتی موبایل وجود دارند

در این گیم پلی خارق العاده تعدادی از محبوب‌ترین نقشه‌های چند نفره از نسخه‌های مختلف سری کال اف دیوتی در بازی کال اف دیوتی موبایل در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است. در حال حاضر این نقشه‌ها شامل نقشه Nuketown از بازی بلک ‌آپس، نقشه Crash از سری مدرن وارفر و نقشه Hijacked از بازی بلک ‌آپس ۲ می‌شود. نقشه‌های بیشتری نیز به تدریج به بازی اضافه خواهند شد. از این نقشه‌ها می‌توان به Crossfire و Killhouse از سری مدرن وارفر، نسخه بازسازی شده نقشه Firing Range از بازی بلک‌ آپس ۴ و Standoff از بازی بلک آپس ۲ اشاره کرد. بدون شک می‌توان گفت تمامی این نقشه‌ها جزو نقشه‌های محبوب مخاطبان کال اف دیوتی هستند. نقشه حالت بتل رویال بازی کال اف دیوتی موبایل یا همان کاد موبایل نیز ترکیبی از المان‌های نقشه‌های نسخه‌های گوناگون سری است و مخصوصا در آن از سری‌ بازی‌های مدرن وارفر و بلک‌ آپس استفاده شده است.

شخصیت هایی که می توان در Call of Duty Mobile بازی کرد

علاوه بر وجود کلاس های شخصیتی مختلف در حالت بتل رویال بازی Call of Duty Mobile، شخصیت‌های گوناگون دیگری نیز از بازی‌های مختلف سری به همراه توانایی شخصی سازی ابزارها و لباس‌های مختلف در حالت‌های دیگر این بازی قابل تجربه خواهند بود. با این‌که هنوز در بازی ندیده‌ایم ولی اکتیویژن اعلام کرده است که شخصیت‌های الکس میسون (Alex Mason) و دیوید میسون (David Mason) از سری بلک آپس به بازی اضافه خواهند شد. طرفداران مدرن وارفر نیز به زودی خواهند توانست در نقش جان مک‌ تاویش (John McTavish) با نام مستعار Soap، سیمون رایلی (Simon Riley) با نام مستعار Ghost و همچنین جان پرایس (John Price) به تجربه بازی بپردازند. یک شخصیت دیگر نیز از بازی Call of Duty: Ghost با نام توماس مریک (Thomas A. Merrick) در بازی حضور خواهد داشت. به مرور اطلاعات بیشتری از شخصیت‌های دیگری که در بازی Call of Duty Mobile حضور خواهند داشت دریافت می‌کنیم.

همچنین با خرید سلریوم های بیشتر دسترسی به شخصیت ها ، سلاح ها و بسیاری از لباس ها که در اختیار شما قرار خواهد گرفت میتوانید با مراجعه به بخش خرید سلریوم جم بازی Call of Duty سایت موجو جم نسبت به تکمیل سفارش خود اقدام کنید .

کال اف دیوتی موبایل و بررسی این بازی جذاب (Call of Duty Mobile)اسکور استریک و منوی Loadout در بازی کال آف دیوتی

همانند تمامی بازی های اخیر کال اف دیوتی یا همان کاد موبایل در بازی Call of Duty Mobile نیز مکانیزم‌های Loudout و Scorestreak حضور خواهند داشت. منظور از Scorestreak ویژگی‌های جنبی مختلفی است که با کسب تجربه در بازی به آن‌ها دسترسی خواهید داشت و می‌توانید از آن‌ها در نقاط مختلفی هنگام نبرد بهره ببرید. قبل از هر بازی می‌توانید حداکثر سه عدد از این موارد را برای کاراکتر خود انتخاب کنید. Scorestreakهای بازی کال اف دیوتی موبایل شامل این موارد هستند:

  • Recon Car*
  • UAV*
  • Hunter Killer Drone*
  • Air Supply Drop*
  • Counter UAV*
  • Missle Strike*
  • Drone*
  • Sentrty Gun*
  • SAM Turret*
  • Stealth Chopper*
  • VTOL*

یک منو لوداوت قبل از بازی نیز همواره در دسترستان خواهد بود تا قبل از نبرد، اسلحه‌های مورد نظر خود را برای شخصیتتان انتخاب کنید. خود اسلحه‌ها هم از طریق پوسته‌ها (Skinها) و الحاقیات (Attachementها) قابل شخصی‌سازی خواهند بود. لوازم جنگی شما برای هر مسابقه در بازی Call of Duty Mobile می‌تواند شامل اسلحه‌های اولیه و ثانویه، یک نارنجک (انفجاری و یا تاکتیکی) و همچنین یک قابلیت جانبی برای اسلحه (Weapon Skill) باشد. Weapon Skillهای معرفی شده تا به امروز برای بازی شامل موارد زیر هستند :

  • Purifier (اسلحه آتش زا)
  • War Machine (نارنجک انداز)
  • Death Machine (اسلحه مینی گان)
  • Transform Shield (سپر تغییر شکل دهنده)
  • Sparrow (تیر و کمان)
  • Tempest (اسلحه برقی)

توجه کنید که با خرید سی پی بازی Call Of Dury از سایت خرید سلریوم موجو جم ، دسترسی به این موارد نیز آسان خواهد شد .

پرک‌ها (Perk) نیز در گیم‌ پلی بازی حضور دارند و حداکثر سه تا از آن‌ها را می‌توانید برای خود انتخاب کنید. تعدادی از Perk های بازی شامل Fast Recover (برای افزایش سرعت بازیابی سلامت) و Demo Expert (برای افزایش آسیب انفجاری) می‌شود. پنج صفحه Loadout برای هر کاراکتر در بازی کال اف دیوتی موبایل وجود خواهد داشت؛ بنابراین به آسانی می‌توانید هنگام ورود بازی از بین صفحات از پیش طراحی شده خود یکی را انتخاب کنید.

بدون شک Call of Duty Mobile یا همان کاد موبایل پتانسیل آن را دارد که با بازی‌هایی همچون PUBG پابجی موبایل وارد و فری فایر رقابت شده و شاید حتی پیروز میدان شود!! در سال‌های اخیر شاهد این قضیه بوده‌ایم که عناوین منتشر شده برای اندروید و iOS به خصوص نسخه‌های موبایلی سری بازی‌های محبوب کیفیت گرافیکی بیشتری پیدا کرده و بازی‌های مستقل محسوب می‌شوند؛ از این جهت که سازندگان آن‌ها بازی‌های گفته شده را صرفا و به طور تخصصی برای این پلتفرم طراحی کرده و از انتشار نسخه‌های دست چندم کنسولی امتناع می‌کنند که امیدواریم این روند ادامه پیدا کند.

در مقاله بعد به بررسی کال آف دیوتی موبایل و نگاهی کوتاه به این بازی می پردازیم، با ما همراه باشید.

در ادامه …

بخش دیدگاه های سایت موجوجم پذیرای نظرات، دانش ها و باورهای شما در باره این مقاله خواهد بود.

همچنین میتوانید هر هفته با دنبال کردن بخش مجلات اینترنتی سایت از آخرین مطالب ما بهره مند شوید.

9 دیدگاه دربارهٔ «کال اف دیوتی موبایل و بررسی این بازی جذاب (Call of Duty Mobile)»

  1. Amir

    سلام چطور میتونم از سکه revive استفاده کنم
    لطفا پاسخ بدید.ممنونم?

  2. ناشناس

    سلام چجوری میتونم اکانت کسی رو بیارم روی گوشی خودم

  3. محمد

    باسلام وخسته نباشید کالاف دیوتی من کار نمیکنه هربار که میرم توش اینو مینویسه..Update failed. Please make sure device have enough space and try again. (Code: 554696704)

    1. کتایون

      منم همین مشکل و دارم اگه درست شده واستون به منم میشه بگید؟؟

      1. ناشناس

        سلام دوست عزیز وقتی اینطوری میشه باید با نت همراه بری

    2. 9214238757

      دادا حافظه گوشیت پره خالیش کن بعد از طریق گوگل پلی بروز کن درست میشه

  4. yashar

    سلام ممنون میشم تو خرید شخصیت بازی کلاف دیوتی کمکم کنین ممنون

  5. Mi

    من اشتباهی با حالت گوست وارد بازی شدم حالا چطوری میشه اکانتم رو بر گردونم؟

  6. امیر

    میگم چطوری این شخصیتو بدست بیارین شخصیت Ghost

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

MojoNMtets299
موجوجم این بار همراه با فرصت های شغلی برای گیمرها و استریمرها
فرهنگ صحیح بازی های ویدئویی
شایان بیکران

موجوجم این بار همراه با فرصت های شغلی برای گیمرها و استریمرها

موجوجم این بار همراه با فرصت های شغلی برای گیمرها و استریمرها مرکز تحقیقات بازی‌های دیجیتال (دایرک) و بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در تازه‌ترین گزارش

بیشتر بخوانید »